Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

Jag tror vår förskola börjar tappa greppet..

Av TigerMamman - 4 oktober 2013 15:32

Vet inte om jag vågar skicka J till dagis nåt mer.. Idag kom han hem med sina allväderstövlar på fel fot.


Med tanke på att han redan har problem att gå och går med ena foten inåt tidvis så är det skitviktigt att skorna sitter på rött fot
Och nej, J  säger inte ifrån alltid, det gör han väldigt sällan vad det än gäller.

Det är väl ingen jättegrej kan man tycka MEN med tanke på all småskit som sker titt som tätt så oroar detta mig en hel del.

Är det inte att vi ska åka till doktorn för han har en prick som kan vara smittsam så är det något annat.
Att barn som har snor ner till knäna och ändå tvingas gå till dagis får vara där förbryllar mig.

Det ska vara intyg för småsaker. Jag är glad dock att de gick med på att göra ett undantag idag med Inotyolen för i ärlighetens namn ÄR det en salva som SKALL begäras intyg på.
Varför annars nässpray? Det är lika receptfritt. Dock får vi vår salva på recept.

Rätt ska vara rätt!

Vi har haft en dust med dem 2 vintrar nu. J MÅSTE ha någon sorts halsduk/krage/scarf när han är ute och det är lite blåsigt/kyligt/kallt.

Vad man tar på får man själv avgöra efter väderlek. Annars blir han hostig och med otur så måste vi dra igång inhalationerna igen.

Ett krav till vi har är att de INTE ska klä han för varmt. Inte några dubbla kläder osv utan tunnaste de har i stort sett.
J blir otroligt varm och när han blir för varm får han värmeutslag och det vill vi inte att han ska få igen för då får man åka till doktorn och fastställa att det inte är svinkoppor eller vattkoppor.
Ja, vi har fått göra det en gång redan trots att de VET att han får värmeutslag lätt.

Förskolan är väl en bra tanke men man måste kunna känna sig trygg när man lämnar sitt barn.
Man ska veta att de blir omhändertagna på bästa sätt. Det är prior ETT. Det pedagogiska får komma i andra hand. Och i det lär få säga emot mig.

Vi tar med egna näsdukar som de kan ta av för jag har mötts allt för många gånger av att J haft intorkat snor.
Särskilt roligt är det om man ska iväg direkt efteråt. Då får man sitta och försöka väta upp det och skrapa bort det.
Inte okej!

Med tanke på att det dessutom finns en extra resurs på förskolan i gruppen som skall punktmarkera J så kan det väl inte vara för mycket begärt att denne personen ser till att sådant iaf sköts. De har ju en EXTRA pedagog.

Dock har vi på sistone upptäckt att de är väldigt få i personalstyrkan. Bara två och räkna då bort Js resurs så blir det bara en. 1 person på SÅ många barn?!?!?
På vår förskola finns det inte olika avdelningar. Det finns delen med dagis och sen fritids på eftermiddagarna. Så ingen personal att låna.

Jag blir så ledsen när det alltid är så här. Ont i magen och bara vill skita i att skicka dit honom.
Men jag tvivlar på att jag lär få ha honom hemma.
Ska ha ett väldigt underligt möte om någon vecka. Får berätta om det längre fram för det är så virrigt så jag själv inte fattar.


Som sagt, hade det bara varit EN grej så visst.. Men som de håller på med jävla fukking intyg och skit så får DOM leva upp till mina krav som är:
1. Ge mitt barn mat!
2. Ge mitt barn sina mediciner enligt intyg och skriva upp tiden.
3. Klä på mitt barn kläder efter väderlek.
4. Sätta på kläder och skor rätt.
5. Halsduk eller scarf av något slag!
6. Ser till att erbjuda honom dryck då och då eftersom han har ett högt tempo.

Är det för mycket begärt?????



Jag är nog en mamma som bryr mig och är noga med mitt barn.
Man kan skylla på att det beror på att jag bara har ett barn men jag vet andra som har 3-4 barn och är minst lika noga.
Det säger mer om en person att hävda att det beror på att jag har ett barn än om hur hysteriskt jag är.

För om det är hysteriskt att bry sig om sitt barn så fine! Jag är hysterisk ;)

Nu ska jag fara till Ica och köpa gummistövelfärg för det såg jag att de hade innan. Här ska märkas stövlar på ut och insida!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TigerMamman - 21 december 2013 03:17

Det är verkligen fullt ös just nu. Jag sover inte längre. Är inne på mitt andra dygn utan sömn nu.Varför? För att slipap tänka. Jag ÄR lycklig. Men det finns bitar av mitt liv som är tunga.Att behöva ha tenktalerna ute HELA tiden för att kolla av Js ...

Av TigerMamman - 21 december 2013 03:06

Varför verkar så mycket gå ut på att se så smal ut som möjligt? Kläder ska dölja valkar, framhäva ens bästa sidor osv. Och är man någon som inte följer strömmen så blir man uttittad för att man antingen visar hur stor/fet mage man har, vilka valkar ...

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:17

Julgranar..Nåt/några år hade jag rosa gran. En från Rusta om jag inte minns fel.Jag vill ha en blp och en i silver men med tanke på att de inte är gratis så avstår jag till förmån för den rosa jag har vars fot gått sönder.Förra året hade vi grön gran...

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:13

En smart sak är när man ställer saker som ska upp på andra våning MITT i trappen istället för i kanten där de glöms bort och bara samlar damm tills jag en gång i halvåret får et PMS-ryck och sorterar allt som då är totalt inaktuellt. Dock låter jag b...

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:11

Undrar vad det var för innehåll i påsen jag fann i min handväska (resväska som en del kallar den, jag nöjer mig med kontor/överlevnadsväska för jag kan klara mig en månad på en öde ö bara jag har med mig den) ?De kan ha varit korv från förra gången v...

Ovido - Quiz & Flashcards