Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

Möten..

Av TigerMamman - 8 oktober 2013 13:59

4 möten idag.. 1 vart inställt pga. sjukdom vilket jag inte fick veta förrän jag kom dit en timme innan då första mötet är på samma ställe.
Det gör inget men ja, jag gillar att ha kontroll.

Innan vi for på första mötet så dammsög jag av och moppade snabbt. S fixade runt med lite annat. SÅ skönt att komma hem ikväll och här är städat!

Är förvånad över att energin höll MEN jag hade ledigt igår och laddade batterierna!
Var hos en väninna först med Sunna och fikade lite. Lite miljöträning inbakat.
Sen åkte jag och Sunna in till byn för att hämta ut ett paket och där gick vi en runda.

Sen hem och packa väskan inför hundkursen.


Jag var trött igår när jag kom hem närmare tio på kvällen MEN jag var härligt trött. Inte dränerad på energi som annars.

Vårat möte idag var givande. Vi kom fram till att det är dags att kapa i kontakterna NU annars överlever inte vi. Vi har över 11 mottagningar och resurser som J är involverad i.

Nu ska vi iväg strax på ett möte till som förhoppningsvis ger något. Sen hem och vända i stort sett för det är föräldramöte ikväll vi 18.

Vi har aldrig kunnat vara med så det blir premiär! J hämtas av avlastfamiljen idag och de har honom fram tills ikväll. Är glad för det nu när vi inte har någon annan.

Imorn ska jag till sjukhuset i stan. Ett inför-möte som jag hoppas blir bra och att de lyssnar så allt går bra nästa vecka.

Just den biten har jag inte orkat ta upp med någon. Inte S, inga vänner och ingen.. Det är bara avlast som vet eftersom de ska ha J. Alex som ska ha Sunna vet inget heller.
Det blir bäst så.

Jag vill klara detta själv. Eller? Eller vill jag bara att någon ska se mig? Märka nån gång det jag inte säger?

Ja, jag känner mig bortglömd faktiskt. Folk frågar hur jag mår. Jag svarar. Vänner frågar och jag är nog ärlig.

När jag blir ensam med mina tankar kommer den innersta sanningen fram. Jag är en människa av många lager.

Jag undrar om någon någonsin tagit sig ända in. Men varför skulle de?


Jag är en osäker och rädd människa. Livrädd för att göra fel. Verka dum.

Jag är en människa som nedvärderar mig själv.

Men innerst inne VET jag att jag inte är allt det där. Jag vet bara inte hur jag ska våga utan att bli skrytsam och odräglig eller dra på mig otur!


För.. När det väl gäller så fixar jag det. Jag får som jag vill. Saker sker och det blir bra. Jag är envis och att ge upp finns inte i mitt vokabulär.
När jag blir sjuk vilar jag sällan. Jag kör på fullfart.
Jag tänker mycket och jag frågar OCH ifrågasätter. Saker och ting kan nästan alltid förbättras. Jag ser möjligheter och trots att jag kan VERKA negativ är jag en av de mest positiva människorna som finns. Om du bara skrapar lite på ytan och läser mig rätt.

Men varför vågar jag inte? Varför väntar jag alltid på att andra ska lyfta fram mig så jag ska duga?
Det gör ju ingen, eller väldigt sällan. Jag får i stort sett ingen cred för det jag gör. För det jag fixar.


Så varför ska jag då berätta?
Jag är livrädd. Verkligen skräckslagen för andra gånger har det inte gått så bra.

MEN. Om jag inte nämner det. Inte pratar om det så finns det inte. Säger man ett ord så drar man automastiskt på sig just det man uttrycker.

Det kommer gå bra och gör det inte det så tja. Vem blev lyckligare av att oroa sig innan?

Inte min familj iaf. S och J <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TigerMamman - 21 december 2013 03:17

Det är verkligen fullt ös just nu. Jag sover inte längre. Är inne på mitt andra dygn utan sömn nu.Varför? För att slipap tänka. Jag ÄR lycklig. Men det finns bitar av mitt liv som är tunga.Att behöva ha tenktalerna ute HELA tiden för att kolla av Js ...

Av TigerMamman - 21 december 2013 03:06

Varför verkar så mycket gå ut på att se så smal ut som möjligt? Kläder ska dölja valkar, framhäva ens bästa sidor osv. Och är man någon som inte följer strömmen så blir man uttittad för att man antingen visar hur stor/fet mage man har, vilka valkar ...

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:17

Julgranar..Nåt/några år hade jag rosa gran. En från Rusta om jag inte minns fel.Jag vill ha en blp och en i silver men med tanke på att de inte är gratis så avstår jag till förmån för den rosa jag har vars fot gått sönder.Förra året hade vi grön gran...

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:13

En smart sak är när man ställer saker som ska upp på andra våning MITT i trappen istället för i kanten där de glöms bort och bara samlar damm tills jag en gång i halvåret får et PMS-ryck och sorterar allt som då är totalt inaktuellt. Dock låter jag b...

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:11

Undrar vad det var för innehåll i påsen jag fann i min handväska (resväska som en del kallar den, jag nöjer mig med kontor/överlevnadsväska för jag kan klara mig en månad på en öde ö bara jag har med mig den) ?De kan ha varit korv från förra gången v...

Ovido - Quiz & Flashcards