Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

Intyg och tankar i natten..

Av TigerMamman - 5 oktober 2013 00:55

Kom på att vi behöver ett nytt intyg. Förutom Inotyolen då som J behöver så behövs det säkert ett intyg för att de ska smörja honom om han blir lite torr.
Vi använder Ceridal. En otroligt BRA kräm. Helt vattenfri vilket betyder att man kan smörja med den även när det är vinter.

Dyr som attans men så värd pengarna!

Men får dagis smörja honom med den? Eller med Inotyol. De är ju lika mycket läkemedel som nässpray, eller hur?

Rätt ska vara rätt och intyg skall fixas fram.

Funderar på om det är några fler som behövs men jag tror jag täckt det mesta nu.

De intyg han har nu är:

1. Laktoskost.

2. Smärtstillande såsom Alvedon.

3. Flutide.
                    =======è Med Vortex
4. Airomir.

5. Nässpray.


Förvisso är Flutiden och Airomiren på samma intyg men ändock 2 olika preparat.

Löjligt men det var inte jag som började.

Vi ska på föräldramöte nästa vecka. Vårt första eftersom vi inte kunnat få barnvakt innan så det ska bli spännande bara det!
Vad som också ska bli spännande är att höra om de nämner detta med intyg. För i min värld är det lika för precis alla!

Det var DOM som vägrade ge J nässpray utan intyg. Då gäller det för alla =)

Så det så!

Men nu blir det sängen för min del. Har suttit uppe och skrivit lite anteckningar inför nästa veckas alla möten.
Har börjat hitta ett bar system nu som funkar och snart får jag hem register och plastfickor, i rätt storlek så de passar min nya pärm i A5-format, som gör att jag kan förvara alla gamla anteckningar osv. och ha med mig dem =)

Imorn ska J till avlastfamiljen några timmar på dagen.
De har ändrat tiden 2 gånger. Först var det 11, sen 9.30 och nu sist 10.00
De ska åka och bada. Igen.

Jag berättade glatt för J att han skulle med dom och bada och han suckade och sa att han inte ville igen.

Kan ju tycka att en avlastfamilj kan göra annat någon gång än att bara bada.
Men nu behöver ju J det så det är ju bra men ändå.

Men jag är samtidigt tacksam att vi öht har någon som kan ta J lite grann, 2 tillfällen i månaden varav en är helgdag och andra vardag.
Det är inte ofta det råkar sammanfalla med att S är ledig eller att vi inte har möten.

Det har nog mer blivit att J får komma iväg.

Han har ju inga släktingar alls förutom jag och S då som bor i närheten.
Det gör ont. En sak är om folk dör. Men att man väljer bort för att flytta. Ja..

Men det är inte mitt val. Jag kan bara försöka vara allt för honom istället.

Får påminna mig själv också om att skicka vykort till honom, eller iaf lägga något i brevlådan då och då för han ÄLSKAR att få brev och kort.
Men det är det ju ingen som skickar heller utan att man måste tjata.

God natt =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TigerMamman - 21 december 2013 03:17

Det är verkligen fullt ös just nu. Jag sover inte längre. Är inne på mitt andra dygn utan sömn nu.Varför? För att slipap tänka. Jag ÄR lycklig. Men det finns bitar av mitt liv som är tunga.Att behöva ha tenktalerna ute HELA tiden för att kolla av Js ...

Av TigerMamman - 21 december 2013 03:06

Varför verkar så mycket gå ut på att se så smal ut som möjligt? Kläder ska dölja valkar, framhäva ens bästa sidor osv. Och är man någon som inte följer strömmen så blir man uttittad för att man antingen visar hur stor/fet mage man har, vilka valkar ...

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:17

Julgranar..Nåt/några år hade jag rosa gran. En från Rusta om jag inte minns fel.Jag vill ha en blp och en i silver men med tanke på att de inte är gratis så avstår jag till förmån för den rosa jag har vars fot gått sönder.Förra året hade vi grön gran...

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:13

En smart sak är när man ställer saker som ska upp på andra våning MITT i trappen istället för i kanten där de glöms bort och bara samlar damm tills jag en gång i halvåret får et PMS-ryck och sorterar allt som då är totalt inaktuellt. Dock låter jag b...

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:11

Undrar vad det var för innehåll i påsen jag fann i min handväska (resväska som en del kallar den, jag nöjer mig med kontor/överlevnadsväska för jag kan klara mig en månad på en öde ö bara jag har med mig den) ?De kan ha varit korv från förra gången v...

Ovido - Quiz & Flashcards