Alla inlägg den 20 december 2013

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:17

Julgranar..

Nåt/några år hade jag rosa gran. En från Rusta om jag inte minns fel.
Jag vill ha en blp och en i silver men med tanke på att de inte är gratis så avstår jag till förmån för den rosa jag har vars fot gått sönder.

Förra året hade vi grön gran bara för skojs skull.

I år lät jag sonen välja, Hur jag än la upp det blev det sama svar...

Vill du ha rosa eller grön gran? - Grön.
Vill du ha grän eller RÅÅÅÅÅSa gran?  Grön.
Råååsa garanar är fina. - Grön.

Skulle inte ha lärt han just DET ordet.

Men grön gran blev det. Förra året var jag så duktig å fick till grenarna fint. I år är jag glad att jag fick snottrat ut den från allt presentsnöre jag så noggrant virat in den i. Det var ett smart drag DÅ när den skulel I lådan. Nu vet jag inte.

Nu är den iaf på plas. Julgransbelysningen gick ovanligt smidigt att sätta i.

Sonen hjälpte mig att pynta. Det var hans belöning för att han så tålmodigt väntat på att jag skulle få upp granen.
Tidigare mutade jag med pepparkaksfika om jag bara fick storstäda järnet.
Det funkade. Han byggde koja i soffan med täcken. Sen låg han inknödd jämte soffbordet och kikade på teve och ropade mamma hela tiden.
Då passade det bra att förklara att ju fortare jag blev klart ju fortare fika.

5 sekunder senare hör jag "Maaaamma"

Han är allt bra ljuvlig!

I ett försök att få till julgranen där så bad jag han att städa upp itt rum. Typ 6 små pluttesaker från doktorsväskan.
Till sists efter hot om att jag skulel kasta dem så bar han in dem i vardagsrummet. PÅ GOLVET!

Hotade lite till med att de kommer kastas om han inte plockar upp dem och lägger sakerna i doktorsväskan som stod 20 cm från honom.


När jag kom tillbaka in så var det tomt på golvet. Då sträcker man på sig som mamma lite grann!

Jag tackade för att han städat upp. Sen ser jag att allt ligger under soffan.

Kreativt får jag ju tillstå och det sa jag till honom innan jag fortsatte med mitt granprojekt. Vissa strider vinner man bara inte, om det nu var en strid för egentligen hade han fått ihjäl mig fortare än jag hunnit blinka med alal dessa skumgummivapen han har så han kan vara riddare.
Fick ett rakt i glasögat innan av misstag.

Undrar om det är vid sådana tillfällen han lär sig ord som "Vad fan håller du på med?!
"Jävla idiot" fast det säger jag inte till honom men jodå, jag är en "didiot" ganska ofta.
Antar att det är en fas så vi gör ingen stor grej av det utan leder samtalen vidare. Eller vi säger att det ÄR en fas så slipper jag få ännu en medalj för "Bad mother of the year 2013"


Men granjävlen var det ju om..

Plockade fram mina 2 stora kartonger med kulor i silver från Ikea, plast rockar!!!, och nån mindre med röda kulor i.
Fast heter det kulor när det är stjärnor och hjärtan? Äh, krafs på tråd då.

Sonen hade snokat fram mina 4 lådor med candy canes, fan minns vad de heter på svenska. Dessa är med Nalle Puh, Ior, Tiger och Nasse så det blev en del.
Så klart skulel alla hänga på samma 3 grenar. Meeen jag håller tyst och fotar för att tråka honom sen när jag behöver bli pinsam när han är i tonåren, fast det kanske bara anses som sött då också?


Sen kom lilla lådan med allt uddapynt fram. Och det var HÄR det våldgick.


Granen var så fin och smakfullt utsmyckad.

Nu är den bara utsmyckad.

Men skillnaden mellan Svenska granar och tex de fårn USA är ju att där borta ser man inte granen för allt pynt medan i sverige så ser man inte pyntet för det är så glest mellan grenarna.

Jag behöver mer pynt.

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:13

En smart sak är när man ställer saker som ska upp på andra våning MITT i trappen istället för i kanten där de glöms bort och bara samlar damm tills jag en gång i halvåret får et PMS-ryck och sorterar allt som då är totalt inaktuellt. Dock låter jag bli att lägga påsar med korv där.

Undrar förresten varför jag inte har någon stavningskontroll. Folk ser ju hur ilal jag stavar nu vilket jag inte gjorde förr. Jag var skitduktig på att stava. Ingen dyslexi här inte, inte för att det är nåt fel på det men det är lite som att halta fast man inte är halt. Ologiskt.

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:11

Undrar vad det var för innehåll i påsen jag fann i min handväska (resväska som en del kallar den, jag nöjer mig med kontor/överlevnadsväska för jag kan klara mig en månad på en öde ö bara jag har med mig den) ?

De kan ha varit korv från förra gången vi var på hundkurs och det var umm.. 3-4 veckor sen?

Smidigt nog stod den högst up på hatthyllen som hänger ovanför ett element som har en byrå framför sig så all värme går uppåt.

Räddade iaf min påsklämma med lim på =)

Av TigerMamman - 20 december 2013 04:09

Vad är oddsen för att man köper ett smart barnvagnslås med vajer och lyckas slinta när man ska ändra koden och sen inte får upp det hur många gånger man än testar all kombinationer som finns flera gånger?



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards